My HeartBeat ^^

Wednesday, December 30, 2009

29 Dec'09

Hari ni awal2 pagi aku da keluar ikut zie pergi Tabika Manjung.. Dia da kena start kerja ari ni.. Oh ye dia ni cikgu tabika la.. Saje je aku ikut dia sebab nak kuar ngan dia terus pastu.. Tunggu punya tunggu dia pun sampai la kat umah aku ngan satria hitam abg dia..
* Driver kita :)

Kami pun meneruskan perjalanan.. Hampir je nak sampai tiba2 dia cakap dia lupa bawa kunci tabika.. Adoyai.. Naseb baik sampai je jumpa ngan cikgu Muna yang baru je nak kuar beli barang.. Dapat la pinjam kunci dia.. So jemput la masuk.. Ngeee =)


Budak2 xde la lagi.. Just nak kemas2 je dulu.. Dah aku ade kat situ xkan nak tengok je kan.. So aku tolong2 la kemas jugak.. Rajin tak aku? huhuhu :) Ni lah dia cikgu Azie.. Single and available.. Ade sape2 nak kenal x?? haha..

Dah settle kemas2 kami terus mengambil keputusan untuk mengisi perut dulu.. Da nyanyi lagu rock perut aku.. Kami pun decided nak pergi makan kat Marina Wing Lumut.. Da lame x makan kat sane.. Jom makan tepi laut.. Besh besh.. Tapi sebelum tu nak makan ais krim dulu..

Then nak pergi kedai makan tu tengok orang ramai giler.. Ramai mat2 motor lak tu.. Tetibe dengar satu suara, "Woi ade awek laut la".. Bodo punya orang.. Malu aku.. Kuat pulak dia cakap.. Satu lumut bole dengar.. Sengal..!! Lantak ar, wat ta tau suda.. Kami pun terus duduk dan memesan makanan.. Sampai je air yang kami pesan, tiba2 aku terperasan sesuatu.. Air kami same warna baju masing2.. Aku air epal, zie tembikai..



Da siap makan terus pergi Manjung lak nak amek laptop yang aku hantar format kat kedai.. Puas ati ngan condition laptop and service dorang.. Gud gud.. Then pergi Econsave lak nak beli barang2 untuk sem baru ni.. Oh ye dulu aku pernah kerja kejap kat sini.. So da biasa la ngan tempat tu.. Ngah jalan2 nampak sorang gurl ni.. Macam kenal je.. Terus aku panggil dia dengan kuat, "Aja".. Gurl 2 pun pusing. Alamak salah orang daa.. Malunya.. Aku terus jalan, wat x tau je.. Hahaha..

Then jumpa lak ngan kawan lame, Mr.Fendy.. Borak panjang la ngan dia.. Tapi ade je yang mengangu..Ade aje yang datang mintak autograph dia.. Bese la orang femes katakan.. haha.. x lame pastu, aku pun lepaskan la dia pergi.. Da time dia rehat la.. Tapi terkilan x dapat jumpa kawan2 lain.. Da settle shoping zie ajak pergi Maybank lak dia nak amek duit dulu.. Aku malas nak kuar, just tunggu dalam kereta..

TIBA-TIBA...!!!!!

Ade sorang laki ketuk cermin tingkap aku dan dia tunjuk kad polis.. Aku.....?????? Kenapa pulak ni? x kan salah parking kot..??? Aku tanya la kenapa? Dia cakap dia polis.. Aku tanya la kenapa.. Rase xde wat salah pape pun.. Tetiba dia mintak ic aku.. Aishh Ape hal lak ni.. Then zie kuar.. Dia punya muka pun cam penuh dengan persoalan.. Ade 3 orang polis.. Dorang cakap nombor plat kete dia de somthing wrong.. Zie da bengang, sebab dia da pernah kena sekali dulu benda ni.. Dia da setelkan pun kat jpj.. Ni kena lagi sekali.. Memang dia gaduh2 ngan polis tu.. Aku hanya mampu memandang dengan..??????

Semua orang kat situ duk tengok kami je.. Rase cam artis jap..hahaha.. Then pas cek pape yang patut, polis tu cakap keta tu xde rekod jenayah.. So dorang pun lepaskan kami.. Sepanjang jalan aku terpaksa dengar kemarahan zie.. huhu.. Layan je la.. Wah penat sungguh hari ni..

No comments: