My HeartBeat ^^

Monday, March 1, 2010

yang tersurat dan yang tersirat~

Sebenarnya aku sedang cuba mencari apakah maksud yang tersurat dan tersirat, akan perkara yang terjadi dalam kehidupan kita ni.. Selalunya manusia hanya nampak yang tersurat.. sebab yang tersirat tu selalunya agak sukar untuk difahami.. Contohnya, kalau kita kehilangan sesuatu, mesti kita rasa sgt sedih.. Lagi teruk, mungkin kita xdpt terima kenyataan itu.. Tapi kita lupa perkara yang tersirat disebalik kejadian tu.. Mungkin kita kehilangan sesuatu yg paling berharga dalam hidup kita, tapi siapa tahu, mungkin Allah nak gantikan dengan sesuatu yang lebih berharga dan terbaik untuk kita...

Tadi bace blog en.wawan~ Junior aku kat UiTM Kelantan dulu.. Terharu lak.. Dia banyak cite pasal awek dia je.. Nampak sangat betapa dia sangat syg kat awek dia.. Aku lak yang terharu lebih2.. Maybe sebab aku harap ada orang sayang aku camtu gak kot.. hehe.. Daripada apa yang aku bace, aku dapat wat satu kesimpulan.. Manusia ni nature dia same je.. Kita jarang menghargai apa yang kita ada, hanya bila hampir2 kita kehilangan, baru kita akan sedar dan cuba untuk memperbaiki keadaan.. Kalau masih boleh diselamatkan bagus la.. Alhamdulillah.. Tapi kalau x dapat, redha je lah.. Dan kalau ada yang x sedar2 tu, xtau la nak cakap apa.. Lu pikir la sendiri...



Erm banyak lagi nak tulis.. Nanti la sambung.. See you ^^

No comments: