My HeartBeat ^^

Sunday, February 20, 2011

Balik Kampung

Semalam aku ngan family balik kampung kat Bagan Serai. Aku excited giler coz dah lame sgt x blk kampung.. Mak ajak balik kampung coz ade kenduri and nak melawat Pak cik aku yang kurang sihat.. Tapi nenek dah x duduk sane coz xde orang nak jage kat situ.. Nenek duduk ngan mak cik2 aku.. Kadang2 kat Pahang, Kadang2 kat Melaka lak...

First skali pergi umah kenduri dulu. Terus-terang aku memang x kenal lgsg org2 kat situ.. huhu.. Dah lame sgt x blk kg kan.. Yang bestnya terjumpa abg sepupu aku ngan family dia. x sangka plak boleh jumpa dorang.. Aku panggil dia Abg An. Dia ni memang abg sepupu kesayangan kami semua mase kecik. Kecik2 dulu kalo blk kampung, sume akan cari dia dulu.. Dia suke manjakan kami mase kecik.. Sume sayang kat dia.. Anak sedara kesayangan mak aku jugak la..

Satu yang x berubah pasal dia ni dr dulu sampai skang ialah rambut dia.. Dari zaman muda2 sampai anak dah 3 orang still simpan rambut panjang.. Ingat lagi dulu, mak ngan mak cik2 aku sampai offer nak bagi duit kalo dia potong rambut, dia x layan gak.. sayang tol rambut panjang dia.. Nasib baik ensem gak.. huhu.. semalam jumpa dgn spek mata hitam lagi, da macam faizal tahir aku tgk.. huhu.. x puas jumpa kejap sangat (>_<).. Hope dapat jumpa lagi nty... Lupa lak nk tgkap gambar :(

Lepas tu g Kuala Kurau melawat Angah Mat aku yang kurang sihat.. Pak cik aku ni dulu kuat bergurau.. suke mengusik kami mase kecik2.. Tapi skang sume tu dah xde.. Dia pun dah x brape ingat.. Sedih plak tgk keadaan dia.. Hope dia cepat sembuh..
 
*Kat Kuala Kurau
 
*Budak2 yg x pernah blk kg

 

Destinasi terakhir before balik, kami ke Bukit Semanggol pulak melawat Angah aku iaitu mak kepada Abg An aku tadi.. Macam anak dia, mak cik aku ni pun suke manjakn kami.. Kalo balik kampung, dia yg paling rajin layan kami.. Orangnya lembut je.. Anak dia yang plg bongsu, last aku jumpa kecik lg. Skang umur dah 20 thn.. Lain betui aku tgk dr kecik2 dulu.. Mase kecik dulu, budak ni la yg plg kuat nangis.. huhu..

 
*Kat Bukit Semanggol
 
*Umak Angah ku yg dikelilingi sawah padi nan hijau ^^

*Mizz Malaysia.. hehe (Aku nampak gemuks..??)

 
*Cousin and PakCik :)

*Angah, Adek, Aku and Mom :)

Yang pasti sangat best balik kampung even x dapat berlama-lama.. Hope dapat jumpa lagi ^^

No comments: